Optimizējot internet-projektu, galvenokārt jāorientējas uz meklētājprogrammās darba specifiku. Šī uzdevuma risināšanai ir nepieciešami veikt darbu optimizēšanai un mājas lapas popularizēšanai. Mājas lapas optimizāciju sauc par iekšējo kompleksu darbu radīšanai, nodrošinot kvalitatīvu saturu, to darbs pie projekta, dizaina un funkcionāļa izstrāde. Zem popularizēšanas procesu saprot ārējie mārketinga darbi, piemēram popularizēšana sociālajos tīklos, ziņojuma sūtījums, saites uzpirkšana, raksta izvietojums citos laukumos.
Darba apstākļos internetā mājas lapas optimizēšanai ir galvenokārt jānotiek ar Google un Yandex. Meklētājprogrammas vērtē katras lapas būtību (kvalitāti), saskaņā ar to rādītājs, nosaka pozīciju meklēšanas resursa izsniegšanā.
Atbilstības rādītāji ir atkarīgi no šādiem rādītājiem:
Ir atšķirība starp mājas lapas popularizēšanai Yandex un Google. Pakāpeniska un metodiska mājas lapas attīstīšana, uzpildītie ar kvalitatīvu un unikālu saturu, ar augstiem uzvedības rādītāju faktoriem – galvenie mājas lapas optimizēšanas prasības ar Yandex. Teksta lielums jābūt līdz 5 000 rakstzīmēm lappusē.
Google meklētājprogrammā saturs un unikalitāte nav tik principiāla, nav svarīgi uzvedības rādītāju faktori. Lielu nozīmi šī meklētājprogramma piešķir izdevīgāko parlinkošanas shēmām. Teksta lielums ar Google varētu būt pietiekama tilpuma - līdz 10 000 rakstzīmēm lappusē.
Ja mājas lapas īpašniekam ir vēlme optimizēt savu resursu uzreiz pēc meklētājprogrammām, vērts pameklēt kompromisa lēmumu. Piemēram, izvietot unikālus piemērotākus tekstus uz lapās, kuriem apjoms ir līdz 6000 rakstzīmēm, visas lapas papildināt ar ilustrācijām, izveidot noteikumus, lai apmeklētājiem būtu patīkami. Lai nodrošinātu mājas lapas ikdienas atjaunināšanu un zināmu dzīvīgumu, varat instalēt komentāra sistēmu.